Monday, May 16, 2011

Why should we care?

Vorbeam zilele trecute cu o prietena care imi zicea ca ei nu ii pasa ce s-a intamplat in cel de al doilea razboi mondial, pe ea nu o afecteaza deloc ce s-a intamplat atunci.
Evident eu nu sunt de acord, istoria se repeta si deoarece memoria colectiva a oamenilor este scurta NU putem invata din greselile trecutului pentru a avea un viitor mai bun.
Ieri citeam un aricol despre Alpha Magnetic Spectrometer si evident am primit aceeasi intrebare....de ce sa imi pese mie despre bla bla bla? ca doar nu ma afecteaza pe mine..
AAAAaaaaa cat poate sa ma enerveze atitudinea asta. Evident ca orice ne afecteaza, suntem intr-un sistem inchis si fiecare lucru afecteaza pe oricine.
Eu sincer nu pot sa inteleg lipsa de curiozitate, chiar nu pot... nu inteleg cum poate sa fie intuneric in mintea cuiva si sa nu vrea sa vada luminita aia indepratata....ma depaseste.

In fine....voi raspunde ceva mai materialist intrebarii : Why should we care?

Ar trebui sa te intereseze nu doar ptr ca este placut sa stii, nu doar din placerea pura a informatiei, ci pentru ca iti va afecta viata in viitor:

SPACE.com: Why should people care about bla bla and bla bla ?

Nasa: The difference between humans and animals is curiosity. It's curiosity that drives a people forward to search for the unknown.
[ cel putin asa ar trebui, dar incet incet incep sa cred ca este vorba de doar <10% din populatie]

Let me give you another reason.

A hundred years ago, the frontier of science is the discovery of electrons, and the discovery of X-rays. At that time, nobody cares. It's only from 1930s onward people know you can use for medicine, you can use for doing electronics.
[Evident.. acum 100 de ani omul venea sa te intreba... de ce sa imi pese mie de niste chestii ciudate numite electroni ? cand eu nu am fan sa imi hranesc animalele maine ? sau nu am ce mancare sa aduc la masa familiei ?, evident este o mod gandire foarte limitat]

In 1920s, 1930s, the frontier of science is quantum mechanics, quantum physics. At that time people asked the same question, how do we benefit from this?

Now, your computer, your telephone, your television, almost everything in daily life, is from the work around 1930s. In 1940s the frontier of science was nuclear physics, nuclear energy. Now rightly or wrongly, it's being used.

From the discovery to application, there's a time lag, maybe 30 years, maybe 40 years, but once it's used, it changes everybody's life.

No comments: