Friday, March 26, 2010

Bucuria bomboanelor Bucuria

Una din experientele pozitive traite de mine in republica Moldova a fost degustarea minunatelor Bomboane Bucuria.

Stiam ca in Moldova trebuie sa faci 3 lucruri:

-Sa bei vin de calitate
-Sa citesti dictionarul Romano-Moldovenesc
-Si evident sa mananci bomboane Bucuria

Am fost in magazin si m-am speriat cand am vazut cate sortimente erau.
Asa ca mi-am facut un dusman din vanzatoare si am cumparat 3-4-5 bucati din fiecare tip de bomboana ca sa le pot degusta pe toate si sa imi fac o idee despre care ar fi cele mai bune bomboane pentru mine.

Am stat nopti intregi dand note bobmboanelor si calculand cate kilograme sa imi cumpar din fiecare la intoarcerea in Romania.
Nu mai gasesc acele notite asa ca m-am decis sa fac altele. Multumita Cristinei care mi-a adus o sacosa de ~1.5Kg de bomboane pot incepe descrierea lor.


So here we go:

1. Bucuria






Este o napolitana usoara facuta din ciocolata, arahide si o crema de fructe.
Balansul lor este potrivit si gustul nici prea puternic nici prea slab.
Un mini-baton foarte bun!
Nota 8+




2. Praline



O bomboana de ciocolata umpluta cu o crema de unt,cacao si alune.
Se topeste in gura imediat si lasa un gust minunat pe cerul gurii
Nota: 8+



3. Favorit Plus
Aproape identica cu Pralinele doar ca in interior contine o mare aluna si nu se topeste la fel de repede.
Nota: 7




4. DoReMi
O bomboana mai simpla facuta dintr-un tort de alune, gelatina cu gust de vanile si miere si o glazura de ciocolata simpla. O putem clasifica ca o bomboana light.
Nota: 6






5. Frutelia
Umplutura din crema de capsuni. Este o bomboana destul de chimica dar gustul e destul de reusit.
Nota: 4





6. Scufita Rosie
In interior contine 2 foite de napolitana ce adapostesc o masa de ciocolata si nuca prajita faramitata fin.
Nota: 5






7. Gloria Tre-Lece ( verde)

In interiorul galzurii de ciocolata gasim o crema de unt, pudra de cacao,lapte de cacao. DEsi este buna, ea nu iese in evidenta cu nimic.Crema poate fi putin gretoasa dar sunt sigur ca fetele o vor aprecia.
Nota:6







8. Gloria Trufe ( albastra)
Desi aproape identica cu sora ei de mai sus, nu este gretoasa si parca e putin mai buna.
Nota 6.5 +






9. Spicusor
Vafele sunt umplute cu o grasme vegetala ce are gust de lapte expirat...
Oribil....
Nota: 3-







10.Meteorit
Ce imi place cel mai mult e la meteorit, este faptul ca este dens... si se topeste treptat in gura.
Peste jumate din baton este facut din arahide si asta ii da o senzatie de putere si dominare atunci cand te bati cu el in gura si reusesti sa ii sfarami continutul.
Minunat....
Nota 9








11.Brandusa ete facuta dintr-o ciocolata densa la inceput si foarte pastoasa la doar 5 secunde de la mestecare.
Contine unt de cacao si arahide sfaramitate si se topeste incetisor pe cerul gurii dand drumul treptat la arome
Nota 8.5+






12. Struguri in ciocolata
Este o bomboana fondata intersanta. Sub invelisul de ciocolata avem o glazura alba ce ascunde la randul ei o boaba de strugure in alcool. Textrura este diversa si poti simti chiar si micii samburi de strugure. Picatura de alcool adaugata aduce tot farmecul. In cele din urma strugurele ajunge sa inlocuiasca senzatia de ciocolata de pe limba si te pisca usor si placut datorita alcoolului.
Nota:9





13. Folclor

E un mix ciudat alcatuit dintr-o baza de fiertura de fructe cu cafea, si o umplutura de amidon cu vanilie. Aroma, in principiu, te face sa crezi ca mananci o boboboana cu caramel
Nota: 8









14. Inspiratie cu lamie
O bomboana jeleu foarte racoritoare. Inauntru contine un jeleu cu aroma "identic naturala" cu cea de lamaie.
Foarte buna
Nota:9.5







15. Inspiratie cu portocale

La fel ca dea de mai sus
Nota 9



3 comments:

Katrin said...

Absolut de acord cu clasificarea si descrierea, le stiu pe toate la gust. Cu una nu sint de-acord cu tine... DoReMi, mie mi se pare destul de reusita ciocolata. Oricum, pretul care il are este cam exagerat...
Pupici !!!

Dragos said...

Si mie DoReMi mi se pare dintre cele mai bune, la fel Favorit, Clepsidra, Livada Moldovei, Laptele de Pasare etc, etc.
Dar n-am apucat inca sa le gust pe toate, de-abia am descoperit in Arad un magazin unde se gasesc. Pentru alti posibili "Chocolate Addicts" ca mine, magazinul e pe Metianu, aproape de RDS, n-ai cum sa-l ratezi. De acum o sa-mi fac mai des drum prin zona sa refac stocul de dulciuri cand se termina. Au si niste biscuiti de ovaz tare buni, nu stiu daca sunt facuti tot de Bucuria.

Szasz Sebes Paul said...

Sunt foarte bune !